راه های تشخیص اصالت یک فرش ماشینی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
راه های تشخیص اصالت یک فرش ماشینی
نوشته شده در شنبه 7 فروردين 1400
بازدید : 69
نویسنده : میترا


راه های تشخیص اصالت یک فرش ماشینی

 

راه های تشخیص اصالت یک فرش ماشینی یکی از پرسش های پرتکرار کاربران ایرانی است که ممکن است از فروشگاه های معتبر اینترنتی مانند: دیجی دکوری و دیجی کالا پرسیده شوند.این سوالات شامل

  1. آیا این محصول همان ویژگیهایی را که فروشنده تبلیغشان را میکند دارد؟
  2. آیا محصولی را که من قصد خرید آن را دارم، محصول مناسبی هست؟
  3. چطور به اصالت برند فرشی که قصد خرید آن را دارم پی ببرم؟

یک واقعیت بزرگی که متاسفانه همه ما را در خرید، همواره دچار تشویش و نگرانی می کند این است که به جمع آوری آمار و اطلاعات لازم و کافی اقدام نمی کنیم و همواره صرفاً به فروشندگان اعتماد می کنیم و این موضوع باعث می شود که در موارد بسیاری از اعتماد ما سو استفاده کنند و سعی کنند محصولی را  به ما بفروشند که ما آن را نمی خواهیم.

بنابراین سوال اساسی اینجاست که اطلاعات لازم و کافی را باید از کجا بدست بیاوریم؟

اولین نکته مرکزی هست که برای خرید به آنجا مراجعه می کنیم. با مراجعه به مراکز صنفی در هر شهر میتوانیم از درجه اعتبار آنها مطلع شویم. چرا که اگر فروشگاهی دارای پرونده های شکایت بسیاری باشد، قطعاً مکان مناسبی برای خرید نخواهد بود. پس از اینکه خاطرمان از مرکز خرید آسوده گشت، نوبت به انتخاب محصول می رسد، این نکته را هرگز از یاد نبرید که مراکز خرید معتبر هرگز اجناس نامعتبر و یا با درجه کیفی پایین تر از استاندارد عرضه نخواهند کرد.

پس شما خواهید توانست در آنجا خریدی آسوده خاطر داشته باشید. اما هستند کسانیکه حتی در لوای این اعتبار گاهی شیطنت کرده و اجناسی فیک و تقلبی را در لابلای محصولات می فروشند و با ترفندهایی که در طول دوران حرفه ای آموخته اند از پذیرش مسئولیت شانه خالی خواهند کرد. پس تکلیف چیست؟

در ابتدا سعی کنید برندهای تجاری معتبر در هر حوزه را بشناسید و محصولات تولید شده آنها را خریداری کنید، چرا که شرکت های تولیدی بزرگ که به برندهای تجاری خوشنام تبدیل شده اند بدون شک توجه به مشتری و خدمات پس از فروش آنها جایگاه بالاتری داشته که توانسته اند بخش بزرگی از بازار را به خود اختصاص دهند بنابراین این جمله که برندهای معتبر تفاوتی با برندهای غیرمعتبر ندارند و آنها حتی بدلیل مشهور بودن وجه بالاتری را دریافت می کنند جمله بسیار اشتباهی است. راه حل شناختن برندهای معتبر، اولاً خوشنامی یک برند تجاری در منطقه محل سکونت شما و در نهایت پیگیری از اداره استاندارد ایران خواهد بود.

در هر کشوری سیستم های نظارتی بزرگترین ابزار برای شناسایی مراکز معتبر و اعتماد سازی هستند که متاسفانه به این مسئله توجه نمی شود. در نهایت شما می توانید از اداره استاندارد مشخصات دقیق محصولی را که قصد خرید آن را دارید جویا شوید چرا که تمامی شرکت های تولیدی موظفند مشخصات کامل خود و محصولات تولیدی خود را در پروسه استاندارد سازی به اداره کل استاندارد ارائه نمایند.

در این روند جستجو، اگر شما با یک برند جعلی و یا محصول جعلی مواجه باشید با همکاری و همراهی اداره استاندارد خواهید توانست خرید بسیار مطلوبی داشته باشید. البته توجه داشته باشید در موارد بسیاری افراد با فردی که قدری اطلاعات دارد بعنوان کارشناس اقدام به خرید می کنند که در موارد بسیاری این کار نتیجه مطلوبی ندارد چرا که شما هرگز واقعا میزان اطلاعات و دانش واقعی او را ارزیابی نکرده اید تنها بدلیل اینکه او از شما اندکی بیشتر اطلاعات آماری دارد برای شما کفایت می کند که ابن اعتماد کار درستی نیست.

در جمع بندی باید نتیجه گیری کنم که بهترین ابزار برای پی بردن به اصالت کالا یا برند تجاری تولید کننده و یا فروشگاه عرضه کننده محصول، ارگانهای نظارتی همچون مجامع امور صنفی، اداره صنعت و معدن و تجارت و اداره استاندارد ایران و دیگر ارگانهای نظارتی می باشند چرا که اولی سیاست این سازمانها، حفظ حقوق مصرف کننده می باشد.

Source: https://cutt.ly/22AL5EL



:: برچسب‌ها: اصالت فرش ماشینی , خرید اینترنتی تابلو فرش , خرید فرش ماشینی اورجینال ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: